اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش
سرخط خبرها

آغاز مسابقات پاراآسیایی هانگژو با رقابت ۶ بانوی خراسانی

  • کد خبر: ۱۸۹۷۴۵
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
آغاز مسابقات پاراآسیایی هانگژو با رقابت ۶ بانوی خراسانی
اعضای کاروان ۱۸ نفره بانوان خراسان رضوی با پیشتازی از مردان استان شانس‌های مسلم کسب مدال در هانگژو هستند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ چهارمین دوره از بازی‌های پاراآسیایی به میزبانی هانگژو از امروز به‌صورت غیررسمی آغاز می‌شود و بانوان بسکتبال‌باویلچر با چندین ملی‌پوش مشهدی مقابل حریفان به میدان می‌روند. آن‌ها پیش از افتتاحیه، امروز و فردا حریف ژاپن و تایلند هستند و سپس به مصاف چین می‌روند.

پیشتازی بانوان خراسانی از مردان

از مجموع کاروان ۲۹۵نفره ایران، ۲۸نفر از خراسان‌رضوی در این فهرست حضور دارند و از این میان هجده نفر را بانوان استان تشکیل می‌دهند. در دوره گذشته سهم زنان استان ۵۰ درصد کاروان بود و حالا در این دوره به رقمی بالاتر از دوسوم کاروان رسیده که نشان‌دهنده انگیزه زیاد بانوان ورزشکار استان و اثبات توانمندی‌هایشان است. بانوان امسال در یازده رشته ورزشی به مسابقات اعزام شده‌اند. جوان‌ترین ورزشکار ایران فاطمه بیات در رشته شطرنج، سیزده سال دارد. در این دوره بانوان استان از شانس‌های مسلم کسب مدال هستند که در ادامه به آن‌ها و مقایسه‌شان با نفرات دوره گذشته می‌پردازیم.

همراهی جوان‌ها با قدیمی‌ها

معصومه زارعی، کاپیتان کهنه‌کار تیم‌ملی والیبال‌نشسته، چهارمین حضور پیاپی در بازی‌های پاراآسیایی را تجربه می‌کند. فاطمه جهانی و زهرا لطفی هم مشهدی‌های جوان و تازه‌نفس تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان در این رقابت‌ها هستند. در دوره گذشته از مشهد در کنار معصومه زارعی، ندا پنجه‌باشی، ملی‌پوش خوب نیشابوری، نیز حضور داشت و تیم والیبال‌نشسته با شکست در فینال مقابل چینی‌ها، نقره گرفت.

بسکتبال‌باویلچر در اختیار خراسانی‌ها

در رشته بسکتبال‌باویلچر شش بانوی خراسانی در تیم‌ملی حضور دارند. مهدیه روحانی، ندا بلوچی، رقیه صالحی، مهسا سعادت، فتانه پورآت و فاطمه مولایی شش بانوی بسکتبالیست و پرامید این کاروان هستند و هسته اصلی تیم‌ملی بسکتبال‌باویلچر بانوان ایران را تشکیل می‌دهند. در جاکارتا مهری یوسف‌زاده به‌عنوان مربی تیم بسکتبال‌باویلچر بانوان و مهسا سعادت و فتانه پورآت ورزشکاران حاضر در تیم‌ملی بودند. در آن دوره تیم‌ملی ایران در دیدار رده‌بندی پاراآسیایی برابر تایلند نتوانست نتیجه بازی‌های مقدماتی را تکرار کند و با شکست مقابل این تیم با یک پله سقوط نسبت به دور قبل در رده چهارم قرار گرفت و بدون مدال ماند.

تیراندازی

بانوی تیرانداز مشهدی یکی از شانس‌های مسلم مدال‌آوری کاروان در این دوره است. نسرین شاهی، ملی‌پوش تازه‌نفس و قهرمان بلامنازع جهان، سومین طلای جهانی‌اش را امسال به گردن آویخت و سهمیه بازی‌های پاراالمپیک۲۰۲۴ پاریس را هم کسب کرد. او حالا می‌تواند در بازی‌های پاراآسیایی نیز تاریخ‌سازی کند و در کنار ساره جوانمردی رقابت کند. در دوره گذشته از رشته تیراندازی نماینده‌ای نداشتیم، اما در تیروکمان راضیه شیرمحمدی به نقره تیمی رسید.

طلایی مثل شطرنج

در شطرنج نیز شاهد افزایش سهمیه بانوان استان بوده‌ایم؛ به‌طوری‌که پنج بانوی خراسانی عاطفه نقوی، ملیحه صفایی، مریم رحیم‌زاده، فاطمه رحیمی و منیژه حداد در بخش کم‌بینایان‌ونابینایان با ورزشکاران برتر قاره کهن رقابت خواهند کرد. دوره گذشته در جاکارتا آن‌ها گل کاشتند؛ عاطفه نقوی در رده کم‌بینایان یک طلای انفرادی و دو طلای تیمی کسب کرد و ملیحه صفایی در بخش سرعت انفرادی به نقره آسیا رسید.

شانس یک مدال دیگر در گلبال

در تیم‌ملی گلبال امسال یک ملی‌پوش مشهدی نیز داریم. رعنا نیازی قرار است برای تیم‌ملی بانوان به میدان برود. در جاکارتا گلبال دختران به مدال برنز آسیا رسید.

شانس مدال دونده خراسانی

در رشته دوومیدانی بانوان امسال اولین‌بار است که بانویی دونده از خراسان‌رضوی اعزام می‌شود. زهرا سادات‌پور، دونده کم‌بینا، همراه دونده راهنمای خود، زهرا افشاریان، در هانگژو به میدان خواهد رفت. سادات‌پور در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۲۱ دوومیدانی جوانان در دوی ۱۴۰۰ متر نایب‌قهرمان و در دو‌های ۴۰۰ متر و ۸۰۰ متر سوم شد. زهرا افشاریان از قهرمانان دو‌های استقامت و نیمه‌استقامت ایران است و به‌عنوان راهنما اعزام می‌شود.

جای خالی شیرمحمدی

پرچم‌دار کاروان ورزش ایران در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ساره جوانمردی است. عضو تیم‌ملی تیراندازی بانوان درحالی پرچم‌دار کاروان ایران در این رقابت‌هاست که جای راضیه شیرمحمدی در این دوره از رقابت‌ها خالی است. بانوی خراسانی در جاکارتا مدال نقره به دست آورد، اما سه سال پیش دار فانی را وداع گفت. راضیه شیرمحمدی مهر ۱۳۹۷ آخرین مدالش در بازی‌های آسیایی را کسب کرد. او در رشته کامپوند تیروکمان به مدال نقره رسید. او حتی اولین سهمیه پاراالمپیک را هم کسب کرد، اما چند هفته بعد از دنیا رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->